понеділок, 12 квітня 2021 р.

Виробниче навчання для здобувачів освіти групи №33

 

Тема уроку: Відкриття та перегляд Web-сторінок. Робота з пошуковими системами.

1. Основні поняття Інтернету.

2. Робота з ресурсами Інтернету.

3. Практичні завдання.

4. Тестові завдання.

5. Презентація до теми.

1. Основні поняття Інтернету.

Сьогодні Інтернет є досить доступним джерелом інформації. Виник він наприкінці 60-х років минулого сторіччя як дослідницький проект, що виконувався на замовлення військових США. Тоді була створена мережа за назвою АRPАNЕТ. Вона охоплювала більшу частину території США. Пізніше мережу кілька разів поліпшували й доопрацьовували з використанням нових технологій і в результаті дали назву Інтернет (Internet). На початку 90-х років інтернет-компанії стали пропонувати послуги, орієнтовані на потреби звичайних користувачів. Так поступово мережа стала розростатися й залучати людей усієї планети.

Фізично Інтернет складається із сотень тисяч з'єднаних між собою комп'ютерів, розкиданих по всьому світі. Комп'ютери в глобальній мережі взаємодіють між собою, використовуючи набір протоколів, які називаються ТСР/ІР (Transmission Control Protocol / Protocol Internet). Це набір правил, що регламентують способи передачі даних між комп'ютерами в мережі. Ці протоколи дозволяють комп'ютерам обмінюватися інформацією так, ніби вони напряму підключені один до одного.     

Велику допомогу в пошуку інформації робить комп'ютерна мережа Інтернет — всесвітня інформаційна система, що являє собою сукупність усіх загальнодоступних Web-сайтів (англ. website  від web — павутина й  site— місце).

Web-сайт. Web-сайт — це одна або декілька взаємопов'язаних Web-сторінок, об'єднаних темою, логічною структурою, оформленням або авторством. Будь-яка Web-сторінка структурно розбивається на дві частини: заголовок і тіло. У заголовку вказується службова інформація про всю Web-сторінку, а в тілі Web-сторінки описується її вміст. Web-сторінки можуть містити інформацію різного виду — текст, малюнки, фото, відео-, аудіозаписи.

БраузерДля роботи з Web-сторінками використовують браузер (англ.browser— оглядач) — програмне забезпечення для перегляду Web-сайтів. Найбільш популярними браузерами є Орега, Моzillа Firefox, Internet Explorer.

Панель інструментів Internet Explorer



Практично всі популярні браузери поширюються безкоштовно або «в комплекті» з іншим додатком. Браузер може виконувати запити Web-сторінок, їхню обробку, перехід від однієї сторінки до іншої. Такий перехід здійснюється за допомогою гіперпосилань.

ГіперпосиланняГіперпосилання є одним із найбільш важливих елементів Web-сторінок. Можна сказати, що технологія Web розроблялася саме заради гіперпосилань. Їхнім завданням є динамічне пов'язування документів, що перебувають у різних файлах і на різних комп'ютерах. Дійсно, замість того, щоб переписувати й копіювати дані, набагато зручніше мати можливість указати в документі адресу першоджерела й перейти до нього натисканням миші.

Гіперпосиланням називається по-особливому відформатований текст або малюнок, що містить сховану адресу іншого Web-ресурсу. Натискання на гіперпосилання викликає перехід до заданого документа, який відобразиться або в активному, або в новому вікні оглядача.

Всесвітній Інформаційний простір, що містить документи, пов’язані між собою за допомогою гіперпосилань, називають Веб-простором, або просто Вебом.
Текст (документ), що включає посилання на інші документи за допомогою використання їх назви та місця знаходження, одержав назву гіпертексту.

Документи з гіперпосиланнями, що містять не лише текст, а й зображення, звукові та відеозаписи, ще називають гіпермедіа.


Веб-документи зазвичай створюються за допомогою мови HTML, тому часто їх ще називають  HTML-сторінкиабо гіпертекстовою сторінкою. Це, як правило, файли з розширенням  .htm або  .html які ще називають веб-сторінками.

Гіперпосилання може вказувати на документ, малюнок, мультимедійний файл, адресу електронної пошти. Перехід за гіперпосиланнями виконується швидко, при цьому ви навіть не будете знати адреси сторінки, на яку переходите.

Залежно від форми подання можна виділити наступні види гіперпосилань:

♦  текстові;

♦  графічні;

♦  рисунки.

Залежно від сайту, на який здійснюється перехід, можна виділити такі види гіперпосилань:

♦  локальні — посилання на інші частини того ж документа, звідки вони здійснюються (наприклад, посилання зі змісту глави публікації, посилання з одної глави на іншу від якого-небудь терміна на його визначення, розташоване в словнику термінів даної публікації тощо);

♦  глобальні — посилання на інші документи, у загальному випадку — на які-небудь ресурси, розташовані поза даним документом, наприклад в іншому файлі, що ніяк логічно не пов'язані з документом та існують незалежно від нього, або на сторінці іншого Web-сайту.

Знайти гіперпосилання в тексті Web-сторінки досить просто.

♦    Текстові гіперпосилання виділяються кольором і підкресленням.  

♦  Якщо гіперпосиланням виступає графічне зображення, то воно виділяється рамкою.

♦  При наведенні на гіперпосилання у вигляді малюнка покажчик миші набуває вигляду руки з піднятим указівним пальцем. При натисканні на посилання зазначена в ньому Web-сторінка автоматично відкривається в поточному вікні оглядача. І ви одержуєте можливість використовувати інформацію, яка міститься на цій сторінці. Така операція значно розширює межі інформаційного поля.

Сервер. ІР-адреса. Комп'ютер у мережі, на якому запущене програмне забезпечення, яке дозволяє відповідати на запити користувачів на одержання документів й інших даних, називається сервером.

Ідентифікатором комп'ютера або іншого устаткування мережі є його ІР-адреса (ІР Address). За своєю суттю ІР-адреса становить 32-бітну цифрову адресу у вигляді чотирьох чисел у межах від 0 до 255, розділених між собою крапками (наприклад, 232.155.56.3). Кожний комп'ютер, підключений до мережі Інтернет, має свою ІР-адресу. Треба зазначити, що поняття ІР-адреси має дуже важливе значення в мережі, тому що, з одного боку, він є засобом управління сайтами, а з іншого — засобом управління користувачами. Якщо відвідувач сайту є небажаним (наприклад хакер), то Web-майстер може заборонити йому доступ на сайт.

Система доменних імен. У мережі Інтернет створена система доменних імен (Domain Name Sistem).

Домен (франц. domain — область) в Інтернеті означає адресу сервера, на якому розміщено Web-сайт.

Домени діляться на рівні:

 За міжнародною згодою кожній країні виділене кодове позначення завдовжки 2—3 літери, яке називається доменом першого рівня, або доменом («зоною») цієї країни. Так, якщо адреса сайту закінчується на .ua — то сайт розміщується в домені України, .ru — Росії, .fr - Франції, .jp — Японії тощо.

Існують домени першого рівня, пов'язані зі спрямованістю сайту: .соm — для комерційних, .огg — для некомерційних, .edu — для освітніх організацій тощо. 

 Домени другого рівня надаються підприємствам і приватним особам в оренду. У кожній зоні домени другого рівня видає спеціально вповноважена організація. Домен другого рівня, так само як і будь-якого іншого, повинен складатися з цифр і букв латинського алфавіту (наприклад, уаноо.соm). Вибираючи домен іншого рівня для свого сайту, намагаються підібрати таке слово, що відповідає назві організації або товару, легко читається й запам'ятовується.    

 Домени третього, четвертого й подальших рівнів створюються власником домена другого рівня. їх може бути необмежена кількість.

2. Робота з ресурсами Інтернету

Інформація, що розміщена на часто відвідуваних Web-сторінках, може бути збережена для наступного використання.

Це можна зробити двома шляхами: 

♦  зберегти адресу сторінки;

♦  зберегти саму сторінку.

Збереження адреси сторінки — робота із закладками 

 У всіх браузерах є спеціальний механізм для запам'ятовування адреси Web -сторінки, який називається закладками. Перебуваючи на будь-якій Web-сторінці, досить дати команду збереження закладки, і адреса цієї сторінки буде збережена у вигляді гіперпосилання. Щоб знову звернутися до тієї ж сторінки, досить відкрити колекцію закладок і вибрати з них потрібну.

Послідовність роботи із закладками:

1) Щоб відкрити список закладок, у браузері Орега слід вибрати пункт меню Закладки, у браузері Microsoft Internet Explorer — меню Вибране. Після того, як з'явиться список, оберіть потрібний пункт. Наприклад, щоб створити нову закладку, слід обрати пункт меню Закладки→ Додати закладку, клацнути правою кнопкою миші й у меню, що з'явилось, вибрати пункт Додати в закладки. Необхідно давати закладці осмислене ім'я, щоб згодом її було легко розшукати серед інших.

2) Закладки можна поєднувати в папки. Щоб створити папку, слід вибрати пункт меню Закладки → Створити папку. Після цього, якщо ви захочете додати яку-небудь закладку в папку, а не в основний список, виберіть папку в меню Закладки й скористайтеся пунктом Додати закладку.

3) Щоб знову звернутися до тієї ж сторінки, необхідно відкрити меню «Закладки», вибрати відповідну адресу, клацнути по ній лівою кнопкою миші — і відкриється необхідна Web-сторінка.

Механізм закладок надзвичайно простий і зручний. Однак його можна зробити ще зручнішим, якщо час від часу впорядковувати закладки, групуючи закладки в папки за тематичним принципом. Звичайно під час роботи в Інтернеті закладки зберігають без групування — всі підряд, аби тільки побільше й швидше, а потім, в автономному режимі, не поспішаючи, розкладають у папки (у браузері Microsoft Internet Explorer для обслуговування закладок в автономному режимі є зручна команда Вибране → Упорядкувати вибране. Вона відкриває однойменне діалогове вікно, у якому є чотири командні кнопки: Створити папку, Перемістити, Перейменувати й Видалити. Цього досить для впорядкування списку закладок).

Збереження Web-сторінок

Завантажені Web-сторінки можна зберегти на жорсткому диску для наступного перегляду без підключення до мережі Інтернет, тобто в автономному режимі. Для ощадливої витрати коштів під час роботи в мережі доцільно не витрачати час на читання матеріалів, які надходять, а зберігати їх на жорсткому диску, щоб пізніше приділити їхньому вивченню стільки часу, скільки буде потрібно.

Команда на збереження поточної Web-сторінки виглядає так само, як і в багатьох інших додатках Windows: Файл→Зберегти як. Вона відкриває стандартне діалогове вікно збереження, у якому треба:

- вибрати будь-яку папку для збереження ресурсу;

- задати за власним бажанням ім'я ресурсу, що зберігається;

- вибрати тип кодування (зазвичай Кирилиця Windows);

- вибрати тип збереження:

♦  Текстовий файл. При цьому зберігається тільки текст Web-сторінки. Якщо, наприклад, на Web-сторінці були таблиці, то вони не збережуться. Цей вид збереження пов'язаний із найбільшими втратами інформації. Але це й найкомпактніший спосіб збереження. Його застосовують у тих випадках, коли бажаний мінімальний обсяг збереження шуканої інформації. Наприклад, якщо ви збираєте матеріали для реферату, сидячи в інтернет-кафе, то повинні враховувати, на якому носії ви потім віднесете із собою інформацію.

♦  Web-сторінка, тільки НТМL. Відбувається не тільки збереження тексту, а й повноцінно записуються таблиці. Однак вбудовані об'єкти (графіки, анімація, звук) ігноруються.

♦  Web-сторінка повністю — режим збереження, при якому копіюються й текст, і таблиці, і вбудовані об'єкти.

Перегляд збережених Web-сторінок

Перегляд збережених Web-сторінок виконується командою завантаження файла: Файл→Відкрити, після чого відкривається стандартне діалогове вікно з полем уведення локального шляху доступу до основного файла Web-сторінки. Пошук файла виконується за допомогою стандартних засобів Windows.

Електронна пошта (Е-mail)

Електронна пошта (Е-mail) — найпопулярніша служба Інтернету. Багато хто користується цим дешевим і швидким видом зв'язку. Електронна пошта дозволяє виконувати пересилання будь-яких типів файлів (тексти, зображення, звукові вставки) за адресами електронної пошти в будь-яку точку планети за короткий проміжок часу в будь-який час доби.

Для надсилання й одержання повідомлень користувач Інтернету повинен створити власну «поштову скриньку» — зареструватися на якому-небудь поштовому сервері (mail.ru, list.ru, ukr.net, meta.ua та ін.) й отримати адресу електронної пошти.

В адресу входить ім'я користувача, символ @ і адреса поштового сервера вузла мережі. В адресі зазвичай зазначені країна й доменне ім'я. У ньому може бути присутнім код, що свідчить про тип організації, якій належить вузол (наприклад, соm — комерційна, edu — наукова, gov — урядова тощо).

Робота електронної пошти заснована на послідовній передачі інформації з мережі від одного поштового сервера ді іншого, поки повідомлення не досягне адресата. Перевагами електронної пошти є висока оперативність і низька вартість, а недолік електронної пошти полягає в обмеженості обсягу файлів, що надсилаються. Використовуючи можливості електронної пошти, ви можете переслати знайдену інформації з теми проекту тому члену вашої групи, що займається і систематизацією.

 Це цікаво

Перш ніж відкривати отримане електронною поштою повідомлення, переконайтеся в тому, що вам відомий адресат, який надіслав повідомлення, і зрозуміла тема повідомлення, оскільки при користуванні Інтернетом слід остерігатися фішинга.

Фішинг в Інтернеті — це спосіб шляхом обману одержати з комп'ютерів користувачів приватну або фінансову інформацію через повідомлення електронної пошти, схоже на повідомлення з банку або від відомого одержувача інтерактивного платежу. В електронному повідомленні містяться посилання на підробний веб-вузол, де потрібно ввести конфіденційну інформацію (наприклад, номер банківського рахунку або пароль доступу). Ці відомості шахраї згодом використовують для викрадення фінансових коштів, із рахунків надто довірливих користувачів Інтернету. 

Контрольні запитання

1. Що таке Internet?

2. Які шляхи навігації в Internet ви знаєте?

3. Панель інструментів Internet Explorer?

4. Складові панелі інструментів Internet Explorer?

5. Назвіть типи і назви пошукових систем?

6. Формування складених запитів для пошуку даних в Інтернеті?

7.  Як зберегти сторінку на локальному диску?

8.  Що таке гіпертекст?
9.  Для чого використовують браузери?
10.  Які існують браузери?

11. Як завантажити програму браузер?

  12. Які спільні об'єкти є у вікон різних веб-браузерів?

13. Яким веб-браузером ви найчастіше користуєтесь?

  14. Що таке веб-сторінка?

  15. Для чого призначені гіперпосилання?

16. Як знайти гіперпосилання на веб-сторінці?

17. Що таке веб-сайт?

18. Яку веб-сторінку веб-сайту називають головною або домашньою?

19. Як відкрити веб-сторінку, знаючи її адресу?

20. Як зберегти фрагмент тексту веб-сторінки?

 

     Практичне завдання №1

Інструкційна картка №1

1. Запустити браузер Internet Explorer (Google Chrome).

2. Ознайомитися з вікном програми. Вивчите рядок меню, панель керування. Запишіть у зошит назви пунктів меню й кнопок керування. Замалюйте кнопки.

3. Ввести в адресний рядок одну із запропонованих тем чи адресу: - www.1plus1.net (сервер новин від каналу«1+1») - refarat.svitonline.com/ (українські реферати)

4. Переглянути інформацію на вкладках.

5. Відшукати в інформаційному ресурсі гіперпосилання та активізувати їх.

6. Відшукайте та перегляньте кнопку Журнал. Опишіть, яка інформація там розміщується.

o       Відсортувати записи за допомогою кнопки Вид по даті, по вузлу, по відвідуваності, один по одному відвідування. Очистити Журнал.

7. Записати критерій для пошуку:

o       погоди в Україні і у м. Волноваха;

o       вірші Лесі Українки.

8. Завантажити браузер і початкову сторінку пошукового сервера www.google.com.

o       Переглянути раніше уведені адреси, використовуючи кнопку, що розкривається, праворуч у рядку адреси.

o       Створити закладку поточної Веб-сторінки. Для цього виконати: Вибране–Додати у вибране – ОК.

o       Перейти на іншу сторінку.

o       Скористатися створеною закладкою, клацніть на кнопці Вибране. Вивчите вікно Впорядкувати вибране пункту меню Вибране.

o       Збережете поточну Веб-сторінку у своїй папці. Для цього виконаєте: Файл–Зберегти як...; Вибрати папку; Задати ім'я файлу; Вибрати тип збереження. Зберегти той самий файл із різними типами й різних імен.

o       Переглянути збережені файли за допомогою Файл–Відкрити.

9. Ввести критерій пошуку адрес кількох інших пошукових систем Інтернет (Мета, Опера). Виконати аналіз вмісту отриманої сторінки з результатами.

Дати відповіді на запитання:

- Скільки знайдено посилань, що відповідають критерію пошуку

- Скільки результатів виведено на сторінці

- На скількох сторінках буде сформована відповідь

10. Відобразити домашню сторінку у вигляді HTML-коду: Вид–Перегляд HTML-коду. Закрийте вікно додатка Блокнот.

Навести мишу на значок графічного об'єкта, клацнути правою кнопкою миші, вибрати Показати малюнок. Звернути увагу на URL-адресу малюнка в рядку стану оглядача.

Повернути параметр Показати малюнок назад.

11. Використовуючи пошукові системи, знайти відповіді на запитання в мережі Інтернет, вказати адреси сторінок, що містять необхідну інформацію

Завдання

Відповідь

Адреса сторінки

1.      

Вказати курс Національного банку України для евро у відношенні до гривні на сьогоднішній день

 

 

2.      

Знайти адресу сайту вашого навчального закладу

 

 

3.      

Знайти в Інтернеті кілька сторінок, що містять відомості про свій край

 

 

4.      

Знайти дані про пам’ятники

м. Чернівці

 

 

5.      

Знайти адреси кількох центрів дистанційного навчання за обраним профілем

 

 

6.      

Знайти адреси сайтів, які пропонують роботу за вашим фахом

 

 

 

8. Підготуйте короткий звіт по роботі

Індивідуальне додаткове завдання:

1. Завантажити web – сторінку ліцею та ознайомитися із її структурою.

2. Переглянути інформацію домашніх сторінок, умови прийому.

3. Використовуючи пошукові системи, знайти відповіді на запитання в мережі Інтернет, вказати адреси сторінок, що містять необхідну інформацію.

 

Завдання

Відповідь

Адреса сторінки

1.                 

Знайти дані про рік, місце створення, конструктора першої ЕОМ в Україні, її назву

 

 

2.                 

Знайти назву першої програми - браузеру

 

 

3.                 

Знайти визначення програми - браузеру

 

 

 4. Знайти 3 онлайн-підручника з інформатики. Зробити закладку наних.

 

 Тести по темі:  Основи роботи в Інтернет

 

1. Що таке Internet?

а) локальна мережа;

б) глобальна мережа;

в) віддалена станція.

2. Яку назву мала перша мережа?

а) ARPANET;

б) PARANET;

в) DENEGNET.

3. Провайдер це:

а) Організація по встановленню локальної мережі;

б) Організація по передачі інформації по Internet;

в) Організація по встановленню та супроводженню Internet.

4. Мережевий протокол- це:

а) набір угод про взаємодії в комп'ютерній мережі;

б) послідовний запис подій, що відбуваються в комп'ютерній мережі;

в) правила інтерпретації даних, що передаються по мережі;

г) правила встановлення зв'язку між двома комп'ютерами в мережі.

5. Як розшифровується абревіатура WWW?

а) World Wild Web;

б) World Weapon Web;

в) World Wide Web.

6. Браузери-це програми для:

а) перегляду і роботи з Web-сторінками

б)систем сбереження інформації

в)перевірки на віруси.

7. Web-сторінки мають розширення:

 а) *.htm;

б) *.txt;

в) *.web;

г) *.exe;

д) *.www

8. Який протокол є базовим для служби www в Internet:

а) HTTP

б) HTML

в) TCP/IP

9. Різниця між Web-сторінкою і друкованим документом?

а) в кольоровому форматі

б) в можливості елементів анімації і гіперпосилань

в) більший об‘єм

10. Що по об‘єму більше: Web-сайт чи Web-сторінка?

а) Web-сторінки

 б) Web-сайт

в) одинакові

11. Модем – це..

1) пристрій, який перетворює цифровий сигнал від комп’ютера в аналоговий сигнал телефонної лінії або кабельного телебачення і навпаки;

2) пристрій виведення аудіо-сигналу на аудіо-колонки;

3) пристрій для сканування текстів та графічних зображень;

4) спеціальна папка для збереження закладок на корисні вузли Інтернет.

12. Швидкість передавання інформації 256 КілоБодів в секyнду дорівнює

1)  8 Кбайт в сек;

2) 16 Кбайт в сек;

3) 32 Кбайт в сек;

4) 64 Кбайт в сек.

13. Як називається програма, призначена для проглядання ресурсів «Всесвітньої павутини»?

1) клієнт;

2) сервер;

3) провайдер;

4) браузер.

14.Організація, яка надає послуги підключення до мережі Інтернет називається

1) Windows;

2) провайдер;

3) хост;

4) господар.

15. Яка компанія створила Інтернет?

1) Microsoft;

2) Netscape;

3) American Online;

4) жодна з перерахованих.

16. Швидкість роботи в Інтернет залежить від?

1) лише від швидкодії процесора на комп’ютері користувача Інтернет;

2) розміру оперативної пам’яті;

3) пропускної здатності каналу зв’язку;

4) версії встановленої на ПК операційної системи.

17. Які дані вводить користувач кожного разу перед початком роботи в Інтернет?

1) свою IP-адресу;

2) своє ім’я та прізвище;

3) свій логін та пароль;

4) № свого паспорту та № рахунку в банку.

18. Для початку роботи в мережі вам досить мати на своєму комп'ютері наступний комплект програм:

1) Microsoft Office;

2) Fine Reader та PhotoShop;

3) архіватор та антивірусну програму;

4) Internet Explorer та Outlook Express;

19. Найбільш популярним браузером, яким користується 70% користувачів Інтернет є:

1) Opera;

2) Netscape Communicator;

3) Internet Explorer;

4) Fire Fox.

20. Якщо швидкість закачки сторінок з Інтернет є дуже повільною можна:

1) Придбати комп'ютер з самим швидкодіючим процесором;

2) Виключити принтер, сканер та колонки;

3) Відключити всі прапорці в групі опцій «Мультимедіа» у властивостях вашого браузера;

4) Зменшити яскравість випромінювання свого монітору.

21. Якщо російськомовний текст на веб-сторінці не читається, слідує:

1) Перезапустити програму Internet Explorer;

2) Перезавантажити Windows;

3) Перейти на іншу веб-сторінку;

4) Змінити кодування.

22. При встановленому з'єднанні з сервером провайдера у разі, коли ви клацнете на кнопці додому, завжди відкривається сторінка:

1) Компанія Microsoft;

2) Ваша улюблена веб-сторінка;

3) Сторінка about: blank;

4) Сторінка, адресу якої ви вказали на вкладці Загальні вікна Властивості оглядача.

23. Чого не в змозі знайти сучасна Пошукова машина типу Google:

1) художні фільми та інформацію про акторів;

2) фотокартки та mp3-музику;

3) Посилання на сторінку, що містить потрібний вам документ;

4) Сьогоднішні новини

24. Всі пошукові вузли діляться на:

1) Каталоги і пошукові машини;

2) Енциклопедії і рейтинги;

3) Портали і мультипортали;

4) Каталоги й рейтинги.

25. Адресу електронної пошти можна розпізнати по обов'язковій присутності в ній символу:

1) $;

2) @;

3) #;

4) *.

26. Для того, щоб електронні листи пішли до адресатів при роботі в поштових вузлах, потрібно клацнути на посиланні:

1) Відправити;

2) Переслати;

3) Відповісти;

4) Очистити.

27. Що ви не можете відправити по електронній пошті?

1) файли та папки

2) Електронну таблицю та документи

3) Комп'ютерну програму

4) відеокарту

 

 

 



 

 

 

 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар

Виробниче навчання 23 група

    Тема уроку: Відпрацювання бухгалтерського обліку   грошових коштів у касі підприємства. 1. Поняття та призначення каси. 2. Док...